
De Google update juni 2021 heeft een aantal nieuwe punten van de positiebepaling in kaart gebracht. Zo is het voortaan mogelijk om de First Input Delay te bekijken en zo zie je precies wat er verbeterd dient te worden. Google maakt het inzichtelijk hoe lang het duurt voordat een website of webshop beschikbaar is. Daarnaast zie je ook precies welke punten verbeterd kunnen worden. De meeste tijd gaat zitten in scripts en daarnaast ook in afbeeldingen. Tegenwoordig zijn er veel manier om je afbeeldingen te verkleinen. Hierdoor kan de positie in Google aanzienlijk verbeterd worden. Ook wordt er gemeten hoe stabiel de website is. Dit betekend dat google gaat analyseren wat er met content gebeurd als je bijvoorbeeld scrolt op een mobiel apparaat.
Waar moet je op letten ?
Door de uitrol van de Google update kunnen steeds meer ondernemers een hogere positie in de zoekmachine halen. We weten al jaren dat het belangrijk is om een website te hebben die binnen 5 seconden laad. Echter is het gebleken dat het zelfs nog sneller moet binnen 3 seconden. Dit zorgt ervoor dat meer klanten iets bij je gaan bestellen en zo krijgt Google een signaal dat jouw website er toe doet.
Het is dus belangrijk om bij het begin te beginnen. Op het internet zijn verschillende artikelen te vinden over welke webhosting het beste is. Er zit onderling namelijk veel verschil in de snelheid van diverse webhosting pakketten. Wanneer je van een CMS website gebruik maakt zijn er veel handige plugins die je website sneller kunnen maken. Vaak wordt er gebruik gemaakt van cache wat een wereld van verschil geeft. Daarnaast kun je ook afbeeldingen verkleinen voor een nog snellere en toch overzichtelijk website of webshop.
Dit is het effect van de Google update juni 2021
De Google update heeft ervoor gezorgd dat mensen kunnen werken aan hun positie in de zoekmachine. Er zijn ook steeds meer bedrijven die Google SEO aanbieden waarmee je de belangrijkste onderdelen van een website goed laat ranken in de zoekmachine. Via Google pagespeed insights kun je een volledige rapportage aanvragen van je domein of de exacte urls. Dit zorgt voor een goed overzicht met punten die je aan moet gaan pakken. Eventueel kan een webdesign of marketingbureau hier ook bij helpen. Zij hebben vaak met dit bijltje gehakt en weten dit dus snel te regelen voor je.